Cięcie sprężyn

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tanriv
    Classic
    • 2012
    • 24

    Cięcie sprężyn

    Ci co mają auto dłużej niż 4 - 5 lat, i od nowości założone listwy - to se je odklejcie w jakimś ciepłym garażu i zobaczcie jakie tam nowe życie panuje

    Że w ciepłym, żeby można je było z powrotem przykleić. Trzeba również zaopatrzyć się w taśmę dwustronną, aby je można było curyś nazad przykleić.


    I potem zabierzcie głos w tym wątku.
  • krzysiek13
    L&K
    • 2010
    • 1155

    #2
    Cięcie sprężyn

    Jak wiadomo, seryjnych sprężyn jest cała masa. Inny silnik, inne wyposażenie, hak, nie hak - inna sprężyna, inna jej grubość, inna długość. Założyłem jakieś z leona cupry i pojawił się problem - tył siadł tak jak chciałem, a przód został wysoko. Ogólnie prowadzi się bardzo dobrze, ale można by to jeszcze nieco poprawić (w sumie głównie o wygląd się teraz rozchodzi) - zastanawiam się jak ten przód nieco opuścić i przyszedł mi do głowy pomysł skrócenia sprężyn. Czy można to zrobić? Jakim narzędziem ciąć, żeby jej nie uszkodzić, nie rozhartować itd.? Jeszcze raz zaznaczam, że nie chcę ciąć sprężyn seryjnych, tylko grubsze Można?
    Octavia

    Komentarz

    • S3 CHRIS
      Elegance
      • 2006
      • 979
      • Octavia I (1U2)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

      #3
      jak ich utniesz to ich pozniej nie zamontujesz sprezyny sa wyprofilowane na koncach a tak ich nigdy nie utniesz
      ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

      ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

      Komentarz

      • comando
        Ambiente
        • 2010
        • 244

        #4
        To dobrze że przód jest wyżej niż tył. I nie mówię o wyglądzie. Cięcie sprężyn to jak umycie i ponowne założenie kondoma :roll:

        Komentarz

        • LUKI
          RS
          • 2005
          • 5776

          #5
          super :!:


          odpuść temat
          kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

          SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

          Komentarz

          • krzysiek13
            L&K
            • 2010
            • 1155

            #6
            Zamieszczone przez S3 CHRIS
            jak ich utniesz to ich pozniej nie zamontujesz sprezyny sa wyprofilowane na koncach a tak ich nigdy nie utniesz
            A wiesz, że dopiero teraz zwróciłem na to uwagę? Podziękował :szeroki_usmiech

            Zamieszczone przez comando
            To dobrze że przód jest wyżej niż tył
            Co w tym dobrego? :|
            Octavia

            Komentarz

            • RALF
              Elegance
              • 2008
              • 974

              #7
              załóż na przód gwint , ktoś sprzedawał na cult style za jakieś 500 zł , będziesz miał niżej

              Komentarz

              • krzysiek13
                L&K
                • 2010
                • 1155

                #8
                Ja już sam nie wiem... może jestem przewrażliwiony
                Załączone pliki
                Octavia

                Komentarz

                • K_R_I_S
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 128

                  #9
                  Cięcie sprężyn jest niebezpieczne. Nie mówię tutaj o samym fakcie cięcia stali sprężynowej lecz o zmianie charakterystyki sprężyny po ucięciu.
                  Jeśli zależy ci tylko na wyglądzie, a nie na bezpieczeństwie to tnij, ale wtedy auto średnio nadaje się do jazdy.
                  http://www.profi-it.pl
                  Tanie laptopy, komputery i serwery poleasingowe, strony www, antywirusy, zdalne wsparcie informatyczne 24h...

                  Komentarz

                  • Sev
                    L&K
                    • 2007
                    • 1295

                    #10
                    Skrócenie sprężyny a tym samym zmniejszenie liczby czynnych zwojów powoduje że sprężyna się utwardza, tzn zmienia się jej charakterystyka na sztywniejszą.

                    Przód nieco wyżej to w efekcie nieco większy kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, ok 0,5st na 30mm z tyłu, tak mniej więcej. Tym samym auto lepiej skręca, lepiej odkręca się kierownica

                    Wg mnie przód vs tył jest OK. Prawie tak samo jest u mnie, z tym że mam z tyłu sztywniejsze sprężyny o ok 20% w stos. do dedykowanych - krótsze i sztywniejsze.
                    6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                    Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                    Komentarz

                    • Vojtek1,9tdi
                      Rider
                      • 2010
                      • 264

                      #11
                      Nie tnij sprezyn !!! auto wyglada dobrze tak jak jest teraz.
                      Skoda Octavia 1,9TDI 110PS Ambiente

                      Komentarz

                      • krzysiek13
                        L&K
                        • 2010
                        • 1155

                        #12
                        Zamieszczone przez Sev
                        Prawie tak samo jest u mnie, z tym że mam z tyłu sztywniejsze sprężyny o ok 20% w stos. do dedykowanych - krótsze i sztywniejsze.
                        U mnie to są z leona cupry i tak śmiesznie wyszło :lol: Dziwnie to wygląda, ale skoro cięcie to druciarstwo, chyba będę musiał się przyzwyczaić.
                        Octavia

                        Komentarz

                        • Krzylu
                          Rider
                          • 2008
                          • 256

                          #13
                          ale skoro cięcie to druciarstwo
                          Takie rzeczy robiłem z kolesiami jak mieliśmy jakieś stare parchy typu kadett ascona golf 1.W kadecie kolesia po ucięciu sprężyn auto było tak sztywne że ciężko było bujnąć błotnikiem góra dół,stawy w łokciach bolały :lol:
                          Teraz to właśnie wygląda na druciarstwo,lepiej kup sprężyny obniżające i będziesz miał wygląd.

                          Komentarz

                          • bobas
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 1676

                            #14
                            ja mam jamexy, -35 - 35 za 300ziko i bez pierdolenia z cięciem, chłopie, jakby autko szło na handel tnij se ile wejdzie, sam tym jeździsz ...



                            tył leży niżej niż przód



                            BYŁ : MÓJ SZKODNIK http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=17786

                            JEST : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78705


                            www.tri-dent.pl www.kancelaria-storoniak.pl


                            FB: Michał Storoniak

                            Komentarz

                            • Krzylu
                              Rider
                              • 2008
                              • 256

                              #15
                              bobas, nie obcierają ci opony jak zasiądzie więcej dup z tyłu??

                              Komentarz

                              • bobas
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 1676

                                #16
                                nie wiem latam najwięcej w dwie osoby
                                BYŁ : MÓJ SZKODNIK http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=17786

                                JEST : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78705


                                www.tri-dent.pl www.kancelaria-storoniak.pl


                                FB: Michał Storoniak

                                Komentarz

                                • RALF
                                  Elegance
                                  • 2008
                                  • 974

                                  #17
                                  jak by cos mam na handel te jamexy co ma bobas + KYB excel-G ( regulacja twardości Chyba )

                                  Komentarz

                                  • comando
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 244

                                    #18
                                    Regulacja jest w AGX a nie Exel :wink: Tak jak Sev napisał...jeżeli masz przód niżej niż tył auto nie będzie się prowadzić.

                                    Komentarz

                                    • Sev
                                      L&K
                                      • 2007
                                      • 1295

                                      #19
                                      Bez przesady, prowadzić się będzie ale lepiej przy większym kącie wyprzedzenia. Zmieniając same sprężyny H&R z tyłu z Bory sedan (do O1 kombi to pomyłka) na sprężyny H&R do Tourana i Tiguana -35mm (TAK TAK Z TOURANA! :twisted: ) tył poszedł ok 4cm do góry i koło wyszło z nadkola teraz jest tak że od serii auto siedzi niżej o ok. 1,5-2cm, czyli jak w RS

                                      Przed zmianą auto skręcało i prostowało się jak dzikie, gokart normalnie. Po podwyższeniu tyłu zwiększyła się nieco podsterowność, auto mniej chętnie samo odkręca kierownicę. Kąt wyprzedzenia zmniejszył się o ok. 0,6st (było 6,1 jest 5,5) przy zwrotnicach z TT.
                                      6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                      Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                      Komentarz

                                      Pracuję...